تجهیزات ایمنی ساختمان و اهمیت استفاده از آن

  • 14 بهمن , 1399
  • 1638 نفر
  • کد خبر 100012
 
آیا از اهمیت تجهیزات ایمنی ساختمان اطلاعات کافی را در اختیار دارید؟ آیا می دانید که اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی ساختمان چه اثرات مفیدی را می توان به دنبال داشته باشد؟ از شما دعوت می شود که ما را تا پایان مقاله پیش روی خود همراهی کرده و اطلاعات بسیار ارزنده ای را در خصوص تجهیزات ایمنی ساختمان به دست بیاورید.
امروزه در سراسر جهان و کشورمان شاهد ساخت و سازهای بسیار عظیمی هستیم که بی شک هر کدام از این ساخت و سازها نیاز به برخی از تجهیزات و وسایل ایمنی دارند تا کارکنان به راحتی بتوانند کار خود را انجام دهند. اهمیت جان و ایمنی کارگران در قرن اخیر به قدری اهمیت یافته است که در این خصوص آیین نام ها و مقررات بسیار زیادی وضع و تدوین شده است که کارفرما مجبور به رعایت و اطلاعات از این مقررات هستند.
امروزه نه تنها در ساختمان سازی بلکه ر تمام بخش های صنعت رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامت کارگران از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و کارفرمایان بایستی قبل از شروع کار اقدام به تهیه و استفاده از تمام تجهیزات ایمنی ساختمان داشته باشند تا بتوانند بدون بروز مشکلی از سوی بازرسان ساختمان سازی، کار خود را پیش ببرند.
ایمنی و خرید تجهیزات ایمنی ساختمانی می تواند سهم بسیار زیادی را در کیفیت کار کارگران نیز داشته باشد چرا که آنها در صورتی که خیالشان از ایمنی و سلامت خود راحت باشد بهتر می توانند به کار خود ادامه داده و کارایی خود را نشان دهند. اگر شما نیز از تازه واردان این صنعت هستید می توانید به فراهم کردن تجهیزات ایمنی ساختمان گام اولیه خود را برای یک ساخت و ساز موفق را بردارید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد تجهیزات ایمنی ساختمان در تمام بخش های آن توضیحاتی را به حضورتان ارائه دهیم.
استفاده از ماشین آلات و تجهیزات ایمنی ساختمان
از مهمترین تجهیزات ایمنی ساختمان می توان به ایمنی ماشین آلات مورد استفاده اشاره کرد که کارفرمایان و پیمانکاران بایستی در وهله اول به این امر توجه داشته باشند و از مهمترین خطراتی که می تواند از ماشین آلات به کارگران برسد و بایستی تجهیزات ایمنی ساختمانی را در این خصوص به کار گرفت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
خطرات حرارتی
خطرات ناشی از ارتعاش
خطرات الکتریکی
خطرات مکانیکی
خطرات ناشی از صدا
خطرات ناشی از مواد و اجسام
با پیشگیری ها لازم و خرید تجهیزات ایمنی ساختمان مناسب می توان از بروز اتفاق های ناخواسته و ناگوار جلوگیری لازم را داشته باشیم.
ابزار کار مورد نیاز برای تجهیزات ایمنی ساختمان
ابزار کار ایمن شده و سالم از دیگر مهمترین آیتم های ذکر شده در تجهیزات ایمنی ساختمانی می باشد که پیمانکاران بایستی از صحت کارکرد تمام ابزارهای و دستگاه های کار اطمینان لازم را به دست آورده و سپس نحوه استفاده صحیح از آنها را برای کارگران خود آموزش دهد تا بدون بروز اتفاق ناگواری بتوانند پروژه در دست خود را به نحو احسن به اتمام برسانند. از مهمترین موارد مورد توجه در ایمنی ابزار کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از گاز طبیعی برای برشکاری ممنوع می باشد
تمام شیلنگ های استفاده شده بایستی مقاوم و ضد ضربه باشند.
کمپرسورهای هوا بایستی داری شیر اطمینان باشند.
از سالم ترین و بهترین ابزار آلات برای ساخت و ساز استفاده شود تا ضریب میزان آسیب های وارد شده را کاهش داد.