جعبه آتش نشانی چیست؟

  • 24 شهريور , 1397
  • 924 نفر
  • کد خبر 100004
 جعبه های آتش نشانی همانطور که از نام آن پیداست محفظه های است جهت نگهداری تجهیزات اطفاء حریق که درون آنها معمولاً قرقره های نگهدارنده شیلنگ آتش نشانی و کپسول های اطفاء حریق قرار میگیرد.

استاندارد نصب: می بایست کف جعبه در ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر از کف تمام شده روی دیوار یا درون آن  نصب گردد.
 
محل نصب: می بایست در محل هایی نصب گردد که کاملاً قابل رویت باشد .

 مناسب ترین مکان استقرار، مبادی ورودی و خروجی ساختمان.

 عموماً در راهروها ، نزدیک پله های فرار و درب های خروج نصب می شود.

لازم به ذکر است که این جعبه ها هرگز نباید در فرو رفتگی ها و پشت دیوارها نصب گردند .

جعبه های آتش نشانی می بایست به گونه ای نصب گردند تا قابلیت اطفاء حریق تا شعاع ۲۰ متر را داشته باشند.

همچنین نباید فاصله جعبه های آتش نشانی از یکدیگر بیش از ۳۰ متر باشد.

می توانید برای مشاهده تمام محصولات جعبه آتش نشانی وارد لینک زیر شوید: 


جعبه های آتش نشانی دیواری تک کابین فلزی فایر باکس، جعبه های آتش نشانی دیواری دو کابین فلزی فایر باکس، جعبه های آتش نشانی دیواری تک کابین فلزی هوزریل، جعبه های آتش نشانی دیواری دو کابین فلزی هوزریل، جعبه های آتش نشانی دیواری تک کابین فلزی استیل فایر باکس، جعبه های آتش نشانی دیواری دو کابین فلزی استیل فایر باکس،  جعبه های آتش نشانی دیواری تک کابین فلزی استیل هوزیل، جعبه های آتش نشانی دیواری دو کابین فلزی استیل هوزیل
 

نحوه کاربا کپسول آتش نشانی را به زبان ساده برای شما توضیح میدهیم

در هنگام بروز آتش سوزی یکی از مشکلات ودستپاچگی هایی  که برای برخی  افراد به وجود می آید  عدم تسلط و اطلاع کافی به استفاده  درست از کپسول  آتش نشانی است  و جعبه های آتشنشانی است که در دسترسشان قرار دارد که با دانستن کار با این لوازم مهم میتوانند از بروز فجایع جلوگیری کنند

در هنگام آتش سوزی چه کپسولی برای کار ما مناسب است ؟برای دانستن این مطلب باید به این که موادی که اشتعال زا هستند از چه جنسی می باشند توجه کرد

مواد خشک : در هنگام آتش سوزی مواد خشک و قابل اشتعال مانند چوب و کاغذ و لباس  وپوشاک … باید از خاموش کننده های آبی برای خاموش کردن استفاده کنید .

برای مهار آتش در اینگونه اجسام قابل اشتعال می توانید با پوشاندن مواد قابل اشتعال با یک ماده خشک شیمیایی آتش را نیز مهار کنید . ولی اگر از خاموش کننده بخواهید استفاده کنید باید از خاموش کننده هایی که پایه آبی دارند استفاده کنید ( مانند کپسول آتش نشانی آب و گاز ).

مایعات : در آتش سوزی در مایعات قابل اشتعال مانند رنگ و گیریس و … باید با استفاده از روش خفه کردن  ، آتش را خاموش کنید .

بنابراین بهترین انتخاب برای این سری از آتش ها استفاده از کپسول هایی آتشنشانی است که یک لایه بر روی ماده ایجاد می کند و مانع رسیدن اکسیژن به آن می شود باید استفاده کرد ( مانند کپسول  آتش نشانی کف ( فوم ) و کپسول آتش نشانی هالوژن ).

تجهیزات کامپیوتری : در این سری تجهیزات و به خصوص تجهیزات برقی از خاموش کننده هایی که رسانا هستند به هیچ عنوان  نباید استفاده شود .

خاموش کننده های پودرو گاز نیز توصیه نمی شود چون به دلیل موادی که روی برد کامپیوتر و… تجهیزات کامپیوتری میشیند تجهیزات را از کار می اندازد بنابراین بهترین انتخاب برای اینگونه آتش سوزی ها استفاده از کپسول آتش نشانی  گاز دی اکسید کربن co2 است.تجهیزات فلزی : آتش سوزی هایی که توسط فلزات  مثل ذرات و براده های فلزاتی مانند منیزیم، آلیاژهای پتاسیم و…رخ می دهد را باید با روش خفه کردن آتش ، بوسیله ترکیبات پودری خشک که در کپسول آتش نشانی طراحی شده برای این نوع آتش سوزی ها وجود دارند ، آتش را خاموش کرد.